Upcoming Nintendo Switch games – June 2024
Coming soon to Nintendo Switch, embark on a paranormal escapade, become the top banana, roam a post-apocalyptic world and more! Check out this selection of games launching in June, and don’t forget to click on any that catch your eye for pre-orders, purchases or to add them to your Wish List!
Things are about to heat up for the residents of Splatsville in Sizzle Season! All aboard for a new stage, Lemuria Hub, clean house with the fresh Mint Decavitator and Wellstring V weapons, brace yourself for a BIG Big Run and more in this free update for Splatoon 3.
The first RPG in the Monster Hunter series, Monster Hunter Stories returns, fully voiced in Japanese and English with a new museum mode and other additional features. Raise monsters and form lifelong bonds as you save the world from calamity in this story of friendship and triumph.
Explore a post-apocalyptic world in Shin Megami Tensei V: Vengeance, the massively expanded, definitive version of Shin Megami Tensei V! Experience a brand-new storyline, the “Canon of Vengeance”, featuring new characters and demons. Which path will you choose?
Join AiAi and friends in Super Monkey Ball Banana Rumble! Aim to be Top Banana in online multiplayer for up to 16 players, work together with your favourite bunch in 4-player co-op, or slip into a wonderfully crafted story in the all-new Adventure Mode.
The faint-of-heart hero Luigi embarks on a spooky quest in Luigi's Mansion 2 HD! Recover the missing pieces of the Dark Moon and restore peace to the eerie Evershade Valley in this visually enhanced adventure.
Take Tchia on a tropical adventure to rescue her father from a cruel tyrant in this poetic coming-of-age story. Climb, glide, swim and sail your boat around beautiful islands as you explore an open world, using your special gift to take control of any animal or object you can find!
Enjoy the unique world of SPY×FAMILY as the lively young telepath Anya Forger in SPY×ANYA: Operation Memories. Accompany Anya throughout her days as she captures special moments in her mission to create the most amazing photo diary ever!
Of course, there are plenty more games coming to Nintendo Switch in the near future! Check out everything that’s releasing this June.