Nintendo Switch Pro Controller Buttons Are Not Responding or Respond Incorrectly
2. Verify that the Nintendo Switch Pro Controller has power and that it is paired to the console.
Once the controller is paired with the console, update the firmware.
4. Reset the Pro Controller by pressing the SYNC Button once, then press any other button to wake it up again.