New to Wii U, or thinking of getting one? Read on for answers to some of the most-asked questions about our latest home console, or check our Support section for even more in-depth info on a variety of topics.
Please create space by using Data Management, accessed through the Wii U Settings Menu, to delete data or software you no longer need. You can also use USB storage media to increase the space available for storing downloaded software.
No. If you have downloaded a game to USB storage media, you can access it directly from the Wii U Menu without the need to move it to internal memory.
Data can be transferred, but not copied. For details, please open the Wii U Menu, then select System Settings, then Data Management.
Yes. Software that has been purchased and downloaded can be used by all users created on a single Wii U console.