Super Mario World: Super Mario Advance 2
Super Mario World: Super Mario Advance 2 is a perfect recreation of the Super Nintendo classic Super Mario World, featuring every last secret exit and all levels of platform-jumping joy.
While planning the perfect vacation on Dinosaur Island, things go awry for Mario and Luigi when they learn that Princess Toadstool has once again been kidnapped by the ever-diabolical Bowser. Being chivalrous plumbers, Mario and Luigi set out on a massive adventure to rescue their long-time friend. To reach their goal, they'll have to crush Bowser's Minions and solve some of the most challenging puzzles they've ever faced.
Players can choose to play as either Mario or Luigi before entering a level. Mario is more speedy than his brother, and Luigi can float in the air longer than his pudgy sibling (a new feature in the Super Mario Advance version).
By collecting power-ups, both brothers can take advantage of awesome special abilities. A Mushroom makes Mario grow, a Fire Flower allows him to shoot fireballs, and a feather equips Mario with a Cape. The Cape can be used to eliminate enemies, or it can also enable Mario to fly briefly if he has enough space to get a running start.
Other moves include a block-breaking Spin Jump and the ability to carry items like Shells and P-Switches. P-Switches turn blocks into coins and vice versa, which provides plenty of fodder for fun, perplexing puzzles. Another great gameplay feature is the ability to ride Yoshi. In fact, Yoshi's very first video game appearance was in Super Mario World. When riding Yoshi, Mario or Luigi can make their dino pal slurp up enemies, regurgitate fireballs and carry special items.
Like any Mario game, Super Mario World is crawling with secrets. In addition to hidden blocks and vines within the levels, many levels feature hidden exits which take a lot of exploration to discover. Finding these hidden exits is the only way to explore all of the levels in the game.