Free demo available*
Put your detective hat on – it’s time to crack the case of a boy’s missing father in Detective Pikachu, a unique adventure game filled with beloved Pokémon, only on Nintendo 3DS family systems.
Follow the story of Tim Goodman, an 18-year-old university student with a strong sense of justice, and form an unlikely partnership with a peculiar talking Pikachu! Gather evidence, interview witnesses, and piece together a variety of clues to unravel the many mysteries surrounding Ryme City.
It’s been two months since Tim’s father mysteriously disappeared after investigating a wave of Pokémon-related incidents. After growing concerned, Tim heads to Ryme City looking for answers, only to encounter a talking Pikachu with a keen eye for solving crime.
Could that be a clue? Maybe that person saw something? You’ll need to talk to onlookers, search for clues, and collect bits of evidence as you try to solve a variety of cases with the help of Detective Pikachu.
Investigate puzzling incidents involving many types of popular Pokémon in Detective Pikachu, a story-driven adventure full of action and mystery, only on Nintendo 3DS family systems.
Tim Goodman, a bright 18-year-old student, travels to Ryme City in search of his father, who vanished without a trace two months ago. Tim’s father was investigating a surge of strange Pokémon-related incidents before he went missing after a car accident. Tim’s first point of call is the Baker Detective Agency, where his father worked as a private investigator.
As soon as Tim arrives in Ryme City, another curious case unfolds – a pair of mischievous Aipom have stolen a young girl’s necklace and are causing trouble! Tim rushes over to help, but amidst all the commotion he accidentally grabs a nearby Pikachu instead of the thieving Aipom.
It soon becomes apparent that Tim can somehow understand this peculiar Pikachu, and it can also understand him!
Together, Tim and Detective Pikachu embark on a bold adventure to track down Tim’s missing father and uncover a grand conspiracy sweeping the city.
Channel your investigative instincts to solve the many mysteries surrounding Ryme City! With Detective Pikachu by your side, you’ll need to gather evidence, talk to passers-by and solve a variety of puzzles to crack the case. Think you’re up to the task?
Speaking to eyewitnesses is a great way to collect evidence – you never know what someone may have seen! Talk to nearby onlookers, ask them questions, and Tim will automatically jot down any key points that might help you with your investigation. Remember: there’s no harm in saying hello!