Puzzle & Dragons Z + Puzzle & Dragons: Super Mario Bros. Edition
Role-playing elements and match-three puzzle fun meet in Puzzle & Dragons Z + Puzzle & Dragons: Super Mario Bros. Edition, available only on Nintendo 3DS family systems. In a single package containing both games, explore dungeons, command monsters and master all types of elemental Orbs to defeat the enemy hordes!
Puzzle & Dragons Z features a full story to get stuck into, over 250 types of enemy to recruit from, and an in-depth system for evolving and enhancing your monsters! You can also keep the adventure fresh in Puzzle & Dragons Z with exciting new content to unlock, and rare monsters to collect!
Puzzle & Dragons: Super Mario Bros. Edition is a streamlined experience set in the Mushroom Kingdom which features over 80 beloved characters that Mario fans are sure to recognise. It's up to you and your team to save Princess Peach from the clutches of that baddie Bowser!
Puzzle & Dragons Z + Puzzle & Dragons: Super Mario Bros. Edition is a double-whammy of exciting, match-three action that's sure to satisfy puzzle and RPG fans alike, only on Nintendo 3DS family systems.
Puzzle & Dragons Z takes place in the land of Dracomacia, where you are a new Dragon Tamer, one of only a handful of people able to control monsters using Orb energy. After you’re recruited into the Rangers, an organisation that researches dragons, there’s barely pause for breath, as an evil force called Paradox takes control of the five Skydragons, breaking Dracomacia apart! Save the Skydragons; save the world!
Set off on adventure and search deep, dark dungeons, picking your route at branching paths. You’ll also encounter enemies aplenty, battling them with your own team of six monsters by matching three or more elemental Orbs of the same type; move Orbs around the screen freely within the time limit to make the most of each move.
There are five types of elemental Orbs, each with a different attribute: Fire, Wood, Water, Dark and Light. Strategy is the key – Fire beats Wood, Wood beats Water, Water beats Fire, while Dark and Light cancel each other out, letting you deal greater damage or defend against strong attacks. As remaining elemental Orbs drop into new spaces, you can trigger chain-attack Combos that increase your hit power!
Watch out for Heart Orbs, which replenish health, and shiny Z-Orbs, which deal triple damage once cleared. You’ll need great command over all manner of Orbs if you hope to defeat the boss lurking at the end of each dungeon!
In Puzzle & Dragons Z there are over 250 types of enemy to recruit from, including dragons, knights and even demons. Each has different statistics, such as health, attack power and recovery ability, as well as one of various battle Skills, like special moves, defence boosts, and status changes. You can level your monsters up through experience points earned in battle, and also use Chips dropped by enemies to evolve your monsters, making them more powerful. Keep your eyes open for enemy eggs after skirmishes, as you can hatch them into new monsters, too.
Part of the strategy of Puzzle & Dragons is in choosing the right team for the challenge at hand! When you're putting your team together, make sure you look carefully at the Skills and abilities of your monsters – especially their 'Leader Skills'. In each team you'll need to assign a team leader and a Helper, and the Leader Skills of these particular monsters could make or break your strategy! Leader Skills can range from granting attack bonuses for a certain attribute, or increasing your attack multiplier once you've reached a certain Combo number – powerful stuff!
In this title you can exchange your Tamer Card with others via StreetPass or local wireless. This lets you use another player’s team leader as a Helper in your game. Puzzle & Dragons Z also features stacks of extra content, including downloadable relics to open special dungeons, where rare monsters reside, and codes to earn special Helpers!
One fine day in the Mushroom Kingdom, odd Orbs begin to appear all around Princess Peach's castle. Ever the practical type, Peach invites Mario over to take a look at these unexpected, objects – but suddenly, Peach is kidnapped by Bowser! The King of the Koopas and his gang head out on a wild rampage, which sets the land overflowing with the strange Orbs... There's nothing for it, you've got to save Peach, defeat Bowser, and put the Mushroom Kingdom to rights!