Aim for perfect timing during each majestic musical piece to be rewarded with useful item drops, dole out devastating damage or enjoy extended versions of beloved tracks – and, of course, net loads of experience points! Perform well to level-up your team quickly and, by spending CollectaCards you’ll earn for clearing songs and winning battles, improve your character’s stats in the Collecta Crystarium. There are various stats to tweak and abilities to set, so you can set up your adventuring party exactly how you want it to be.
The Field Music Stages, Battle Music Stages and Event Music Stages of the previous title return, letting you experience key environments, combat sequences, and set-pieces from all the big games as you groove your way to victory. The new Versus Battle Mode lets you challenge your friends and other players in head-to-head showdowns via Local Play or online through Nintendo Network. Plus, the brand new Quest Medley Mode lets you choose your own path through Chaos Maps of varying difficulty, playing a new song at every stop on the map, before engaging in epic boss battles. You can also swap completed Chaos Maps in Versus Mode, attach them to your profile card to share with other players via StreetPass, or simply use StreetPass to show off your character to the world!
Limber up and stretch your fingers for musical magnificence in THEATRHYTHM FINAL FANTASY CURTAIN CALL for Nintendo 3DS and 2DS.
Nintendo of Europe: First of all, please could you introduce yourself and tell us about your role on THEATRHYTHM FINAL FANTASY CURTAIN CALL?
IH: To sum it up in a few words, it’s a rhythm game based on Final Fantasy. The Final Fantasy series has been going for 27 years now. It’s a very long time – when it started, I wasn’t working for Square at all! In that time, there have been loads of games, and they’ve all had lots of really, really good music in them. We’ve taken all the best songs, and selected all the really popular and favourite songs – the really great songs – from all of those titles in the series, and made a rhythm game based on those.
NoE: Of course, there are other titles in the Final Fantasy series aside from the core games. Is the music taken from all over the series, or just the core titles?
IH: We’ve taken songs from all of the Final Fantasy games in the main series, from the original Final Fantasy right up to Final Fantasy XIV, but in addition to that we’ve also included stuff from all the spin-off titles: titles like Final Fantasy Crystal Chronicles, and also from the CG movies as well. It’s all in there!
IH: You can start playing from this title; there’d be no problem if you picked this game up and went straight into it. When we started developing the first game in the series, the original THEATRHYTHM FINAL FANTASY, we weren’t really sure how we should go about making a Final Fantasy rhythm game, or what people would want to see from that. So we really had to do a lot of trial and error and experimentation to see what would work and what wouldn’t. In a way, the first game was a bit of a test!
Certainly when it came to making THEATRHYTHM FINAL FANTASY CURTAIN CALL, we had more confidence in what we were doing, and we thought, “Okay, we’ll put in as much as we can!”, and try to make it as big and as broad and as complete an experience as possible. So we’ve added in songs from the spin-off titles. We’ve got 221 tracks in there – in almost any other rhythm game, you’d never see that much music! It really is very packed through and through.