The early 21st Century: an era of unparalleled advancement in cybernetic technology. In the year 2027, it’s not enough to be simply human – you must be something more, no matter the cost. Adam Jensen knows this all too well: cybernetically augmented against his will, Jensen finds himself drawn into a mysterious plot that threatens to turn the whole world upside down. This is Deus Ex: Human Revolution – Director’s Cut on Wii U.
Uncover the truth behind the conspiracy in a unique blend of stealth, action and RPG where you’re in total control. Enhance Jensen’s espionage capabilities to infiltrate locations while remaining unseen, or improve his combat functionality to take down scores of opponents in the blink of an eye. In this chaotic future, evolution becomes just another weapon. But never underestimate the consequences of your actions: every choice you make has a lasting impact on the world around you. Play the pacifist or go in all-guns blazing – it’s your choice, and your reputation on the line.
With the Wii U GamePad, Jensen’s complete array of incredible abilities is at your fingertips. In the Neural Hub on the GamePad, choose your augmentations, experience immersive touch screen hacking, and leave notes and markers on an interactive map to navigate the world in unparalleled depth, among many more enhancements unique to Wii U. Gain a powerful new perspective with the second screen experience, or choose to play the whole game on the GamePad alone in Off-TV Play.
Comprehensively redesigned boss fights offer even more play possibilities: go all-out in fast-paced combat, or use your stealth or hacking skills to overcome the threat without ever having to fire a single bullet. Come up against an obstacle too tough to conquer alone and you can refer to an in-depth strategy guide, accessible at any time.
Experience the complete Deus Ex: Human Revolution story on Wii U, with the seamlessly integrated Missing Link chapter and Tong’s Rescue mission. Go behind the scenes with around eight hours of director’s commentaries, full of secrets and background information, plus a 45-minute long “Making Of” video. After completing the story, keep Jensen’s augmentations for a second playthrough with New Game Plus.