From the creative mind of legendary designer Tomonobu Itagaki comes Devil's Third for Wii U, an over-the-top, third-person action shooter that combines modern military weaponry with ninja-style swordplay and melee combat. It has a unique vision for a deep and challenging online mode that blends clan-based action, resource management and strategy.
While “Devil’s Third” for Wii U will be published by Nintendo in Europe, Valhalla Game Studios will release “Devil’s Third Online (tentative title)”, a standalone version of the game for PC. The Wii U version will feature a full multiplayer mode as well as an exciting single player story mode, while the PC version will offer a multiplayer experience tailored for the platform.
For more information on Devil’s Third Online (tentative title), please see Valhalla Game Studios' website.
Prepare your desktop for combat with these battle-torn wallpapers by clicking on the link below.
Please note Devil’s Third will be available only with English voiceover, but with choice of English or French on-screen text.
When you take on role of the Russian, you’ll be gripped by a feeling of invincibility. But as the battle heats up to volcanic temperatures, you’ll be in need of a little boost. Cue the potent Enbaku, charged by successfully dealing melee attacks or by making special use of weaponry. When unleashed, those tattoos positively glow, and your speed, strength and other abilities become greater than ever. For a short time, you’ll be near-unstoppable.
Beyond the all-out destruction, there’s plenty of replay value: set your own offensive parameters by choosing specific weaponry for a run at Score Attack. Think you can attain a high score with just a Katana? Prove it. You’ll need sharp skills if you want to carve out a high spot in the global rankings.
Despite his one-man crusade, Ivan will feel the influence of aggressors and allies. The question is, who’s who?
Ivan is a creative artist in the business of combat. He has the strength and agility of his country’s most famous classical dancers, and can conduct symphonies of noise with all the instruments in his destructive orchestra. From blade to bullet, machete to Minigun, he is an old master.
An admiral in the US Navy, and head of an unnamed intelligence agency, Charles Caraway releases Ivan from the detention centre at Guantanamo Bay in order to bring the School of Democracy to heel. Although no other intel is available, the admiral’s motives seem honourable – at least for now.