Hyrule’s greatest warriors charge into battle in Hyrule Warriors on Wii U! Cut down entire legions of enemies as Link, Impa and other The Legend of Zelda characters using over-the-top powerful Dynasty Warriors-style moves. This tour de force through the beloved locales of Hyrule will have you battling the fiercest enemies in Zelda history. Think tactically and conquer missions in the most efficient way you can to save Hyrule!
The delicate balance of the Triforce has been disrupted, and Hyrule Kingdom is once again being torn apart by a dark power, this time led by Cia - The Dark Sorceress. Now it’s up to the legendary hero Link to face hordes of enemies and find the missing Princess Zelda.
Advance the story in Legend Mode to unlock new playable characters with unique moves and weapon types. Collect Rupees and other useful items to upgrade weapons and craft badges, which you can use to bolster each warrior’s abilities. Then unleash the full power of your attacks with intense combos to clear wave after wave of Bokoblin hordes. You’ll have to get your gloves dirty to save Hyrule this time.
Take on armies all by yourself in solo play, or team up to fight side-by-side with a friend in co-operative multiplayer in all modes. Replay previously cleared missions with any of the available characters in Free Mode – experiment with each character’s unique movesets and find your favourite to fight as. You can also explore the map of the original The Legend of Zelda in the unique Adventure Mode – can you find all the hidden secrets?