Well, I would often come home late from work only to find that Tom Nook’s shop was closed.
Well, I would often come home late from work only to find that Tom Nook’s shop was closed.
So you’d come home late thinking, “I’m going to play Animal Crossing!” but then be disappointed to find the shop was closed.
I’m sure there are plenty of players who have fiddled with the clock when playing the game, but this is a shame as a really nice aspect of Animal Crossing is the sense of unity that comes from time passing in sync with the real world. It means that everyone gets to share that sense of the seasons and the time passing, so we were keen to retain that element of the game.
This time, you can adjust things to fit your own lifestyle, so shops can open early in the morning or stay open until late at night.
Of course in the real world, rules are passed by a local council, so the mayor can’t simply do things entirely on their own authority! (laughs)
Ah, yes, that’s true! (laughs) And mayors don’t pay for things out of their own pocket either! (laughs)
When I hear terms like ‘mayor’ and ‘regulations’, I can’t help but think in terms of the real world. But it makes sense in the game to make it this way. Once you hit upon the idea of making the player the mayor, it provided a solution to a range of issues.
Do you think that some players will feel a burden of responsibility when they are made the mayor?
Ah, there’s no need to worry! (laughs) Even if you don’t fulfil your duties as the mayor, no one will complain.