Well, we’ve pretty much used up all the animal types there are! (laughs)
I think that’s right. But having said that, Cyrus and Reese in Re-Tail, the recycling shop are alpacas.
And Leif the sloth finally makes an appearance! (laughs) I think sloths are from the margins of the animal world, so there is some sense with this character of an animal being plucked from obscurity.
Hmm. That’s a good question. One reason may be that we have always tried to draw upon our shared cultural heritage, for example, using proverbs.
Some of it may make more sense to Japanese people. Take the creature called a tapir (a pig-like mammal) which is said to eat dreams. One appears this time as Luna at the Dream Suite, but I believe that it’s only in Japan where we talk about tapirs eating dreams.
Also, we made Porter a monkey because of the Japanese song ‘The Monkey Palanquin Carrier’ . And the shape-shifting magic of Japanese raccoon dogs involves money in Japanese mythology, so we decided that they would manage shops. We have projected old traditions about animals into the world of Animal Crossing.
I wonder what players outside of Japan think about this? Have you ever had feedback saying that it seems odd for this or that animal to show up in a particular place?