How did it feel linking up the Fit Meter and Wii Fit U?
It feels like I’m gaming even when I’m not playing the game. It’s mysterious how storing up records in the Fit Meter always links to the game.
When you sync data from the Fit Meter to Wii Fit U, the day’s activity stores up like dropping change in a piggy bank.
Right. That tied well with what we were originally doing with Wii Fit U. When the Fit Meter and Wii Fit U connected, I felt like it worked well. It will store up to one month of data, but when I lined up the graphs for one week, the contrasting difference between weekdays and weekends was striking.
You can check burned calories per minute on a graph, with different colours for going up and down stairs or for walking , so you can grasp it at a glance. And if you sync the data after storing up a few days, you think, “Come to think of it, I climbed those stairs” – so the recollection aspect is a bit like Brain Training16.
An important point is how you no longer play Wii Fit only when in front of the television. How did it feel to you, Sugiyama-san?
Unfortunately, we couldn’t adapt the Fit Meter to bicycles, but our first goal was having the atmospheric pressure sensor show ridgelines17 when climbing a mountain, so it was a relief when we were able to do that.17. Ridgelines: The profile of a mountain stretching from peak to peak.
In the end stages of development, we added something called the Fit Meter Challenge. This feature applies your distance walked or height climbed to city jogging courses or famous mountains and so on . I recommend this without hesitation.
When a goal is displayed, people suddenly get serious. By the way, there’s a way to set it to zero metres when at ground level.