Surprise, Fun and Warmth
Now let’s begin the second half of today’s discussion. I first met the four of you lined up here before me during my days at HAL Laboratory, so I don’t need you to introduce yourselves (laughs), but that doesn’t apply to people around the world, so first I’d like you to introduce yourselves and say what it is you do. Let’s start with you, Yamamoto-san.
I’m Yamamoto from HAL Laboratory. I’m in what we call the Character Producing Section. I’m in charge of things like the Kirby game world and overall production of development.
I’m Ishikawa from HAL Laboratory. I’m in charge of sound, so I make the music and sound effects.
Ishikawa-san was central in making the music that everyone is familiar with for the original Kirby game, so you could say he’s the original creator of the Kirby sound.
I’m Ando from HAL Laboratory, and I worked on sound, too. I usually work on making the background music and sound effects in video games.
You were in charge of the sound for Kirby’s Adventure 7, the second game in the Kirby series, weren’t you? 7Kirby’s Adventure: An action game released for the NES system in September 1993. The second game in the Kirby series.
I’m Ikegami from HAL Laboratory. Originally, I worked on sound, but these days most of my work is as a manager.
Thank you. Now… As Fluff’s Epic Yarn changed into Kirby’s Epic Yarn, what did you think as you became involved? Yamamoto-san, would you start us off? In addition to being in the Character Producing Section at HAL, you are also part of Warpstar, Inc. Could you explain what that company is?
Sure. When it came time to do the animation for Kirby: Right Back at Ya!8, it was decided that some kind of body was necessary for managing the character of Kirby, so in 2001 Nintendo and HAL Laboratory established Warpstar. 8Kirby: Right Back at Ya!: A cartoon series consisting of 100 episodes.
The cartoon is no longer being broadcast (in Japan), but Warpstar still exists for management of the character Kirby.
First, I had them show me the partially developed game without Kirby, and it was really well made. I was surprised we were going to take something that was already that far along and change it over to a Kirby game.