Mario & Sonic at the Olympic Games had the high jump. Track and field athletes usually lead with their back, but when we tried to have Bowser do that, his shell was too hard.
So you couldn’t tell what he was doing. It looked like he was just flipping over in the air. (laughs)
Bowser would be at quite a disadvantage. The spikes on his shell would hit the bar!
Yeah. So we decided to have Bowser do a belly-roll. There’s a cycling event called Team Pursuit this time. In addition to Bowser, a lot of the characters have short legs. They had trouble pedalling, so we made special bicycles.
Of course, it’s easy to imagine Mario or Sonic riding a horse, but when massive characters like Bowser or Donkey Kong mount, it just looks hard on the horse!
So we made the horses’ legs and necks thicker for the horses that Bowser and Donkey ride. They look a little tougher and not as pitiable. They perform the same, though.
You made the game so that while the characters have various visual characteristics, no single one comes with a particular advantage over the other.
So Sonic isn’t faster at the 100m Sprint and Mario isn’t better at the high jump.
Yes, but if we did that, two players can’t play the same character at the same time in this game so whoever chose Sonic first for the 100m Sprint would win. We made it so that wouldn’t happen.
I see. Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games is the second game for the Olympic Games for summer, following Mario & Sonic at the Olympic Games. Was there a different pressure this time once you got started?