Wasn’t production very challenging in connecting all the maps?
At first, a lot of people said, “Are we really going to do this?” But Takemoto-san was like, “We’re doing this no matter what.”(laughs)
Of course, there was a lot of opposition from designers and whatnot, but Takemoto-san said, “No, this is important this time,” and that strong will lasted to the end, so the team eventually came together as one and gave it their all.
Oh, yes. The final goal this time is Princess Peach’s Castle, and you can see that it is the goal from anywhere, so you think, “I’ve come about one-third of the way,” and when there’s a fork in the road, you look out over all the landforms and think, “Which way shall I go?” That kind of worry is fun.
When Takemoto-san makes something, he’s very particular. He’ll be like, “This mountain is too low,” and “I don’t like this shape!”
And, “When you get to the top of the mountain, I want it so you can see beyond the next course.”
Asuke-san focused on camera angles at each point that would allow you to see the next course. He really dedicated himself to it.
And this map relates to features of Miiverse.1212. Miiverse: A network service, integrated with the Wii U console at the system level, that allows people all over the world to connect through their Mii characters and more fully enjoy video games.
I worked on Miiverse. We made it so that word bubbles display over the map, and you can write comments. Connecting the maps into one and being able to look over all the courses played a big role in making that happen.
Oh, I suppose if they weren’t connected into one, you couldn’t have displayed it like that.
We basically leave it up to each game on how to handle Miiverse, but in the case of New Super Mario Bros. U, your location shows up on the map and you can display your posts.
Miiverse is a big feature of Wii U, so it definitely had to be leveraged as a part of New Super Mario Bros. U, which goes on sale at the same time. We thought in various ways about how we could present Miiverse. Actually, it was Iwamoto-san who had to think about the ideas, though. (laughs)