With four players plus a fifth on the GamePad, up to five people can enjoy this game at once. And for the first time in the history of the series, you can play with Mii characters.
Actually, when we were working on the previous game for the Wii, we tried using Mii characters, but you could only tell them apart by the colour of their clothes.
But when we tried it this time for the Wii U, which has HD14, even if the Mii characters were pretty small, we could tell the difference, even with the facial expressions.14. HD (high definition): This term indicates high resolution (high quality images) in televisions and other devices. Conditions for HD include a high number of image pixels, a number of scan lines over 720, and an aspect ratio of 16:9. Television broadcasting such as terrestrial transmission digital and BS digital that provide high resolution images is called HDTV.
I heard Mario was blinking from the Wii version. It appears that almost no one noticed it though.
But if you put out your Mii character in story mode, they move like Mario, but it doesn’t feel like you’re controlling Mario.
Right. So in the story mode, you play with the usual Mario gang, but when you play with Mii characters, we created a With Mii Mode category, so you can play three modes: Challenge Mode, Boost Rush Mode and Coin Battle Mode.
So Mario stays as the main character. When you use Mii characters for the multiplayer mode, it must get pretty exciting.
Right. And in the previous game, you might get confused and wonder who was playing Luigi, but now it’s clearly Asuke-san’s Mii, so you think, “I don’t care who wins as long as it isn’t Asuke-san!” (laughs)
Tezuka-san, you’re joining us as an observer today, but do you think that you achieved what you wanted to this time?
Yes, I suppose so. I really sense that this turned out to be a game that a wide variety of people can enjoy. When it comes to the multiplayer mode, I think you can enjoy it in different ways than the Wii game. Usually when multiple people play together, they shout out, but this time, calling out to each other is indispensable.
I see. All right, lastly, I’d like to ask what you would like to draw the players’ attention to.