What does the team need in order to keep making high-quality action games?
I think it needs skilled programmers and staff members who know a lot about action games. I think the enjoyment of action games lies in what the players feel through their hands, but I can’t explain it in words very well.
That feeling of how gameplay feels with your hands is achieved by experience accrued up to that point and the conglomeration of lots of know-how.
That’s right. For example, Kamiya-san has received a reputation globally for making incredible action games, but if you were to throw him into a company that never made action games, could he do the same thing? I don’t think so. It depends on the team – on the staff seasoned in making action games. That’s why we’re able to make high-quality action games.
PlatinumGames started with a group that, as a matrix, could do that from the very beginning.
Yes. At first, we started with about 60 people, and now we’ve grown to about 150. If we include all the operating staff, we’re on a scale of about 200 people. But we’re down to about half of the members who were there from the start.
But those 30 form the backbone. They train the people who come in each year in the ways of PlatinumGames and pass on their know-how, and that’s how we expand.