So you went from tofu to human to rabbit. What kind of response did you get?
And “well, I guess it’s fun” is really not very nice. It’s not wrong, but it’s also not a real answer.
It was about three months after the project had really started. This title didn’t have any backup at first, so we went to do promotion to the people in the company who would bring our game to our customers.
When we’ve got a new title from a popular series like Super Mario Bros. or The Legend of Zelda, people in the company are really co-operative. But since this title was a completely new game, you had to shop it around, which is fairly unusual.
That’s true. Without anything backing it up, we needed to let everyone know about it early on.
But Nogami-san, you didn’t have any backing when you made Animal Crossing either, right?12. Animal Crossing: A series of communication games. The first game in the series was released in September 2004 in Europe for Nintendo GameCube, with successive titles for Nintendo DS, Wii and Nintendo 3DS. Hisashi Nogami, who produced Splatoon, worked as series director from the first Animal Crossing title up to Animal Crossing: Let’s Go to the City (Wii).
Animal Crossing wasn’t a game you “beat”. So at first it was a bit difficult for people to understand it. Compared to that, Splatoon is a much easier game to understand.
The feedback was about half and half. Some people said, “This is really fun.” And some people shook their heads and said, “I guess it’s fun, but…”
Some people said, “I don’t get it”, or, “I don’t see the appeal of the character.”