Fushimi Inari Taisha and Fox
With regard to the animal characters that appear in Star Fox , what kind of requests did you make, Miyamoto-san, and how did Imamura-san go about drawing them?
Most of the sci-fi in Japan back then was robot anime, superheroes and monsters. But I wasn’t interested in doing the same thing.
I can understand that you wanted to do something clearly different from the existing science fiction, but why a fox?
I had been drawing animal characters for a long time, so I suggested animal characters to Imamura-san. He was surprised. (laughs)
We were thinking, “But animal characters in a shooting game?” and then “That’s precisely why it would have impact!” and started thinking about which animals to use.
Yes. (laughs) Fushimi Inari Taisha is about a 15-minute walk from our former head office12, and there used to be a boys’ baseball team in the area called the Inari Foxes. I thought, “Foxes! Now that’s cool!” 12. Former head office: Before Nintendo’s head office moved to Minami Ward, Kyoto City (its current location) in 2000, it was in Higashiyama Ward, Kyoto City. The former head office’s location is now occupied by the Nintendo Kyoto Research Center.
And the other main characters—a bird, hare and toad. Now I understand about the fox, but why a bird and hare?
I heard directly from Imamura-san that he drew upon Japanese folk tales. That’s how he decided on Peppy the hare and Falco the pheasant.
And there’s a Japanese expression about fighting like dogs and monkeys, so he had a force of dogs fighting a force of monkeys.
That is a bit unusual. (laughs) I remember when Imamura-san was drawing that picture, I said, “A toad might be alright, too.”
Hm? Oh right! There was a staff member who used a toad like a personal mascot, always writing “ribbit, ribbit” and such on memos. (laughs)