Exactly!
Now let’s talk about Star Fox 64.16 When the Nintendo 64 system came out, from your perspective, Miyamoto-san, the machine’s capabilities had increased, and the world entered the age of 3D polygons. What you had wanted to do with Star Fox on the Super Famicom system but hadn’t been able to do, you now felt like you could accomplish on the Nintendo 64 system, and you thought, “Alright, I should do this!” 16. Star Fox 64: A shooting game released for the Nintendo 64 system in 1997. It is the basis for Star Fox 64 3D. This game was released in Europe as Lylat Wars .
What did you set out to accomplish with Star Fox 64? That will lead us into the discussion of Star Fox 64 3D.
Our generation grew up with science fiction films, so there was a time when I thought I wanted to enter into science fiction films and run around doing stuff. My generation grew up with Star Trek17 on television and really got into science fiction with Star Wars. 17. Star Trek: A television series produced in America and broadcast in Japan in the latter half of the 1960s as Uchu Daisakusen. It was followed by a series of feature films.
I wanted a video game to have scenes like you see in those television programmes and films in which all sorts or objects are flying through space and a fighter craft dodges and weaves through them or a large fleet of starships is approaching you.
And you didn’t want to simply enjoy such science fiction scenes visually, but to enjoy them interactively.
That’s right. I thought, “Let’s make space fantasy that you can experience for yourself!” We wanted that experience in a video game. So after the original Star Fox came out, we tried a number of things, like strategic play, for Star Fox 2.
We did. We had quite a script for Star Fox 2 and had it running, with robots morphing and running, and attempted an all-range mode in which you could fly a full 360 degrees.
We expanded the Super FX chip’s memory to make something called Super FX Chip 2.
That became the basis for Star Fox 64. For Star Fox 2, we had really pushed the boundaries, by having the Arwing fly around a full 360 degrees, flying to one extreme and then back again, for example .
It was that cool and you even made a new chip, so why did Star Fox 2 never go out into the world?
It’s something that often happens. The release got set back about a year or so, and a half a year later, the Nintendo 64 system was due to come out, so we thought, “Is it too late to ask people to shell out for this?”