It’s about time to wrap up, but I would like to finish by asking each of you to say something to those who played the original version of The Legend of Zelda: The Wind Waker and to those who haven’t. Aonuma-san, you’ll be last, so let’s start with Iwamoto-san.
I was able to make a lot of fresh adjustments to this remake, so I would be happy if people who played the original game notice the differences. An obvious one is how the speed of the ship has doubled, and you can put the map on the Wii U GamePad in your hands, so it’s easier to enjoy the game world. And we made it compatible with Miiverse22, so please try that out.22. Miiverse: A network service, integrated with the Wii U console at the system level, that allows people all over the world to connect through their Mii characters and more fully enjoy video games. People can interact by sharing their thoughts by posting comments and hand-written illustrations in the communities of their favourite games.
I simply want them to dive right in! Some challenging scenes come up as you play, but if you get past them and make it to the end, you’ll think, “Wow! That was fun!”
Compared to the rest of us, Iwamoto-san’s viewpoint was closer to that of a regular gamer’s, so if he says it, it must be true!
I want to convey to people who have played the original that the impression it makes has changed so much that you could say we made the game world anew.
When it comes to the animation, we hardly corrected it at all, but that’s because we think the original is the most visually pleasant of The Legend of Zelda games. I hope everyone will enjoy it in their living rooms on big-screen TVs together with their family and friends.
This came up earlier, but we weren’t able to express all of our creativity in the Nintendo GameCube version. In the HD version this time, we were able to express the developers’ leftover grudge.
Some extremely obscure things made me surprised at how thoroughly it was made. I exhaustively uncovered them, so I hope people will notice.
Something I noticed all over again as a developer is that The Wind Waker is such a pure game. The direction of the game itself is that way, and the story is too: it’s pure and straightforward, without any wavering. I want people to fully enjoy that kind of pure entertainment.
I think they will discover things they didn’t notice before. For example, the brothers Orca and Sturgeon 23 on the first island don’t really look alike, but when you see them in HD, Sturgeon’s eyes have a sharp glint to them behind his glasses. When we saw that, we thought, “Oh, they really are brothers!”23. The brothers Orca and Sturgeon: Residents of Outset Island, the opening setting of The Legend of Zelda: The Wind Waker. They teach Link swordplay and various controls.
Yeah. There are other things too, though! (laughs) And some people who haven’t played the original game think that there’s nothing more to Link in The Wind Waker than his cuteness. While he does look cute, his actions are always manly and cool!