Under development
Simultaneous Worldwide Release – A First for the Series
We are releasing both games simultaneously around the world1 for the first time in the series, something we have wanted to do for a long time. How does that make you feel Ishihara-san?1. Excludes certain regions.
That has been a goal for years, so it’s inexpressible. But simply put, when development began, I thought it might be impossible! (laughs)
When I first heard about it from my staff, I couldn’t help but ask, “What? Are we really going to do it?!”
But as development progressed, I realised we could do it. We didn’t make different games in different languages for different countries. Instead, we took a seven-in-one approach. In other words, we put all seven languages – Japanese, English, French and so on – into one version of software, and the players can choose whichever language they like. When these games were done, I wanted to praise myself even though I didn’t do that part myself! (laughs)
I suppose making it was hard, but the seven-in-one approach simply made sense in some ways.
How was it for you during the hands-on work, Masuda-san? Wasn’t the seven-in-one approach extremely difficult with a Pokémon game?
The script. Until now we would first write the Japanese, then translate it to English, before translating it into the various languages like French and German. But this time we went directly from the Japanese into all the other languages.
And lots of new Pokémon show up when there’s a new Pokémon game. Wasn’t it hard deciding on names for all of them?
Oh yeah! The team has particular staff members for assigning names, and – practically in tears – they gave it their best! (laughs)
Tons of names have already been used up, so thinking up new Pokémon names is incredibly difficult.
You have to come up with names that fit each Pokémon, like expressing their physical form. And you have to make sure not to infringe on any rights.