Under development
Yes. And as shown before, if you play Pokémon-Amie, you get really close with your Pokémon. But after all they are Pokémon, so some don’t have facial expressions, or they react slowly.
Each Pokémon has its own unique features and traits, so we incorporated a lot with regard to that into the game.
I suppose if your favourite Pokémon wasn’t distinctive when others were, it would be disappointing.
Yes. And everyone has their own feelings about what their favourite Pokémon are like, right? So we did our best to make them respond to that kind of affection.
A single Pokémon game has always possessed considerable volume, but it’s like a whole new game has been added!
However, Pokémon-Amie isn’t a completely separate feature. It connects to the main game, correct?
Yes. For example, if you’re someone who prefers lavishing affection on your Pokémon as opposed to battles, and you bathe them in all your love, then it’ll pay off in battle too.
If your Pokémon aren’t great in battles but you play with them a lot, before you know it, they may be stronger in battle.
Yes. I touched on this earlier, but when you get close to your Pokémon, you’ll get better at dodging your opponents’ attacks and at hitting your opponents’ weak points when you attack, so battles get really fun.
I get the impression that you couldn’t have pulled off Pokémon X and Pokémon Y without pouring in an immense amount of energy. I’m really looking forward to seeing how the games are received around the world after release.
It’s as if everyone in the staff worked really hard putting all their efforts in reflecting what each of them feel is the epitomical Pokémon world, and their work has been combined into a single, grand Pokémon world. I hope everyone enjoys it.