Participating in the Monster Hunter: Gift & Hunt Together Promotion is easy! If you already have or intend to purchase Monster Hunter 3 Ultimate (Nintendo 3DS version) and would like to send a Recommendation Code to a friend so he or she can download the game for free, please start at Step 1.
If you want to receive or have already received a Recommendation Code from a friend, please start at Step 4.
The Donor can give the Recommendation Code to the Friend to enable the latter to receive a free Download Code for the Game.
For more information, please check out the Terms & Conditions section of this promotional page.
Now you can both team up in local wireless multiplayer and share an unforgettable adventure together!
Ensure that your Nintendo 3DS or Nintendo 3DS XL system is connected to the Internet. For more information on how to connect your Nintendo 3DS XL system to the Internet, see our Nintendo 3DS Support page.
Follow the on-screen instructions and select 'Download' to start the download process – you can then choose to download the game immediately or download it while your Nintendo 3DS system is in Sleep Mode. Whichever method you choose, however, please note that your Nintendo 3DS system will need to be connected to the Internet for the duration of the download.