Create dream homes, gorgeous gardens and a lively town square in Animal Crossing: Happy Home Designer, out now exclusively for Nintendo 3DS family systems! Take on requests from all your favourite friends and make their dream homes a reality in this all-new title in the Animal Crossing world, or help Isabelle to develop the town plaza into the place to be! Alongside the game, the Nintendo 3DS NFC Reader/Writer accessory, which allows you to use amiibo on Nintendo 3DS, is also out now.
As the latest employee of Nook’s Homes, Tom Nook's real estate agency, it’s up to you to design wonderful homes to suit any animal. Chat with potential clients to find out what sort of pad they’d prefer, then put your decorating skills to the test and put together ideal abodes, inside and out. Do away with dreary décor and give each of your animal friends a place to call “home, sweet home!”
Let your imagination run wild and interpret each animal’s request however you see fit, but be sure to include any items that they already own! Once you’ve received a request, pick a plot of land, customise the look of the house itself and get to work. Head inside the house to overhaul the interior with furniture, wallpaper, floors and ornaments from your catalogue, then pop outside to landscape the garden too. With simple Touch Screen controls, placing and moving items has never been so easy!
Isabelle needs your help to build up a brilliant town square too, so co-ordinate with her to develop town facilities, such as schools, shops and restaurants. Apply your home design flair to town facilities and the town plaza will expand in no time. As the town plaza grows, more and more animals will appear outside Nook’s Homes, waiting for you to help them.
Discover your inner designer and create happy homes for all in Animal Crossing: Happy Home Designer, only for Nintendo 3DS family systems! Find out more about each area of design, using amiibo, how to share your favourite projects and moments with the world, plus the different purchase options on offer, at our official Animal Crossing: Happy Home Designer website!