Get ready for Nintendo Switch – OLED Model!
The newest addition to the Nintendo Switch family, Nintendo Switch – OLED Model, arrives in stores on October 8th.
With its vibrant 7-inch OLED screen, wide adjustable stand, new dock with a wired LAN port, 64 GB of internal storage, and onboard speakers with enhanced audio, Nintendo Switch – OLED Model is a great choice for anyone buying their first Nintendo Switch family console or considering an additional console for their household.
Whatever the reason, here are a few things you might want to know before setting up your shiny new console.
If Nintendo Switch – OLED Model is your first Nintendo Switch family console, and you’re not sure how to get everything up and running, visit our support website to find out how to set up your console.
Planning to replace your current Nintendo Switch family console with Nintendo Switch – OLED Model?
Planning to move your Animal Crossing: New Horizons save data over to your new console as well? Make sure you follow the steps carefully outlined here.
Want more than one Nintendo Switch family console so everyone can play wherever they like? There’s some important info around sharing games and save data between consoles that you should be aware of.
If you want to access your download software across multiple consoles, you'll want to know about playing your digital games across multiple consoles. You can also read up on the differences between primary and non-primary Nintendo Switch consoles to see how sharing games works.
Nintendo Switch – OLED Model arrives in stores on Friday, October 8th. For more information, check out the Nintendo Switch – OLED Model website.