Je leven is je kostbaarste bezit. Een geschenk dat we gekregen hebben, maar een geschenk dat sommigen verspelen. We moeten het leven leven en niet alleen maar bestaan. Dat is waar Het Varken in actie komt - een leraar die degenen die uitgekozen zijn de gelegenheid geeft om het leven weer te waarderen. Om te vechten voor onze eigen overleving, of het op te geven en dood te gaan. David Tapp denkt er anders over. Hij vindt dat iedereen vrij is om zijn eigen leven te leiden, zonder de dreiging van de dood in de vorm van een val. Een ervaren rechercheur die Het Varken zoekt - een speurtocht die hem naar de vleesfabriek Gideon brengt."