Opmerking: in aanmerking komende spellen moeten uiterlijk op 30 juni 2013 om 23.59 uur bij Club Nintendo geregistreerd zijn. Aanvragen voor gratis downloadcodes moeten uiterlijk op 31 juli 2013 om 23.59 uur zijn ingediend. Aanvragers moeten 16 jaar of ouder zijn en inwoner zijn van het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, België, Nederland, Portugal, Zwitserland of Rusland.
Om lid te worden van Club Nintendo, moet je ten minste één registreerbaar Nintendo-systeem of verpakt spel registreren op de website van Club Nintendo. In de verpakkingen van alle huidige Nintendo-systemen en de meeste Wii U-, Nintendo 3DS-, Wii- en Nintendo DS-spellen vind je een rode productregistratiekaart – voer de afgedrukte code in in het Productregistratiegedeelte van Club Nintendo en volg de instructies in beeld.
Nintendo 3DS- en Nintendo 3DS XL-bundels met vooraf geïnstalleerde versies van spellen worden geleverd met twee Club Nintendo-registratiecodes: één voor de hardware en één voor de software. Als je de code van de vooraf geïnstalleerde software registreert en de software voorkomt in de lijst met acht in aanmerking komende spellen, telt dit mee voor de drie spellen die vereist zijn om een gratis downloadcode te ontvangen.
Spelregistraties zijn retroactief; alle in aanmerking komende spellen die bij Club Nintendo geregistreerd zijn voordat de actie werd aangekondigd, ook downloadversies, tellen mee voor de drie geregistreerde spellen, die nodig zijn om een gratis downloadcode te ontvangen.
Zodra je deze ontvangt. Codes worden zo snel mogelijk na ontvangst van je aanvraag opgestuurd – als je een spel hebt gekozen dat ten tijde van je aanvraag niet verkrijgbaar is, ontvang je de code kort na de Europese release van dat spel.
Nadat je je derde in aanmerking komende spel hebt geregistreerd, kan het 24 uur duren voordat de actiebanner op je Mijn account-pagina verschijnt. Je kunt ook proberen de website te vernieuwen, omdat je browser mogelijk een (verouderde) versie weergeeft die in het cachegeheugen van je internetbrowser is opgeslagen.
Onthoud ook dat aanvragers 16 jaar of ouder moeten zijn om mee te kunnen doen aan deze actie; Club Nintendo-leden die 15 jaar of jonger zijn, krijgen de actiebanner niet te zien, ook al hebben ze drie in aanmerking komende spellen geregistreerd bij Club Nintendo.