Mickey's Speedway USA
Die vervelende wezels zijn nu wel heel diep gedaald: ze hebben Pluto gekidnapt en hem op een joyride genomen door Amerika. Helaas voor de Wezels roept Mickey snel de hulp van zijn vriendjes in. Nog sneller dan je "plankgas" kan zeggen is iedereen, Minnie, Donald, Katrien, Goofy en zelfs Boris Boef, achter het stuur van zijn kart gesprongen voor een achtervolging van kust naar kust op topsnelheid. Mickey en zijn vrienden racen over 16 circuits die er stuk voor stuk prachtig uitzien (plus een aantal verborgen parkoersen) en vier unieke strijdarena's. Omdat dit een spel van Rare is, kent het een zelfde puntgave spelbesturing als die van Diddy Kong Racing. Mickey's Speedway USA combineert rijke subtiele beelden en een duizelingwekkende beeldsnelheid in een schitterende game.
In het speltype voor vier spelers biedt Mickey's Speedway USA vier circuits. Traffic Troubles begint met de wijde bochten van Indianapolis, maar eindigt met een verhitte tocht door de Grand Canyon. IJs en sneeuw verhinderen je voortgang op Motor Way Mania's Alaska-circuit. Onder de hoogtepunten van het Freewayphobia circuit zijn de ondergrondse uitstapjes door New York, Seattle en Chicago. Als je het er goed vanaf brengt, komt het Victory Vehicles circuit beschikbaar, waarin je door het Witte Huis en over de zandstranden van Malibu kunt zoeven. Zoek de vier auto-onderdelen op die over de parkoersen zijn verspreid om de Franctic Finale te verdienen. Een wreed circuit dat je door Hawaii, Oregon, Texas en de sneeuwbedekte hellingen van Colorado voert. Onder de power-ups zijn afstandsbestuurde autootjes, vliegtuigen die de koplopers achterna gaan, spekglad slijm dat je op het parkoers kunt achterlaten en wolken die hun regen boven de concurrent uitstorten. Dankzij de slimme kunstmatige intelligentie kunnen coureurs die achterliggen, krachtigere power-ups krijgen.
In de Contest Mode kunnen maximaal vier vrienden tegen elkaar racen. De laatste coureur die drie treffers van power-ups van de concurrentie oploopt, wint. Defensief rijden is dus van doorslaggevend belang. Zoef langs het gras voor het Witte Huis, ga plankgas door de Canyonlands Arena, scheur de Dockyard door en schiet van dek naar dansvloer op de Steamboat. Rare maakt op een geweldige manier gebruik van geluid, met name in het non-stop gepraat: de coureurs kraken elkaar af, zeuren wat af, scheppen wat op, en af en toe wordt het persoonlijk... In Mickey's Speedway USA leer je je vrienden kennen!