Lang geleden hadden de twee koninkrijken elkaar vernietigd in de oorlog. Het Witte Koninkrijk werd opnieuw opgebouwd met magie, maar het Zwarte Koninkrijk bleef vervloekt. Duistere wolken trekken er samen, terwijl gevaarlijke lianen weilanden en huizen vernielen. De nobele Koningin Mariette die in het Witte Kasteel zetelt heeft oog voor het lot van haar eigen onderdanen, maar helpt ook de lijdende bevolking van het duistere land. Je gaat op een gevaarlijke reis waarbij je de inwoners van zowel het Witte als Zwarte Koninkrijk ontmoet. Het zal niet meteen duidelijk zijn wie je écht kunt vertrouwen. Het verschil tussen goed en kwaad, en tussen magie en technologie, wordt steeds minder zwartwit. Het lot van de twee koninkrijken, en dat van je zoon, ligt in je eigen handen. Ben jij bereid samen te werken met de meest ongemakkelijke bondgenoten? Weet jij het kwaad een halt toe te roepen en het mysterie van de koninklijke bloedlijn te ontrafelen?