Dandy en Randy zijn twee archeologen in de penarie.
Dandy and Randy is een oldskool 2D-game met top-down perspectief over twee van de slechtste archeologen die ooit op aarde hebben rondgelopen.
Gelukkig hebben ze zojuist vernomen dat er een mysterieuze, fabelachtig kostbare edelsteen op een afgelegen eiland ligt.