Je speelt als Dex, een mysterieus meisje met blauw haar dat vanwege haar unieke vaardigheden opgejaagd wordt door een machtige en geheimzinnige organisatie. Ontdek de mistige, futuristische straten van Harbor Prime in deze dystopische open wereld. Doorgrond complotten en intriges, vorm allianties en ga het gevecht aan met je vijanden om het systeem onderuit te halen.
De wereld van Dex is ontworpen als een eerbetoon aan enkele van de meest toonaangevende neo-noir- en cyberpunkwerelden. Geniet van de volwassen verhaallijn, de duistere sfeer en de memorabele personages. De gameplay neemt je mee terug in tijd van de klassieke 2D-platformers en actiespellen, maar dan gemixt met diepgaande RPG-elementen, interactieve dialogen en realtime combat.
Pas de vaardigheden en uitrusting van je personage aan op basis van je gewenste speelstijl: sla toe vanuit de schaduw als een stille sluipmoordenaar, ga voorop in de strijd als een revolverheld, gebruik je overtuigingskracht als een sluwe diplomaat of vecht op afstand als een hacker in cyberspace. Vervaag het onderscheid tussen mensen en 'cyborgs' door implantaten te installeren waarmee je superkrachten krijgt en nieuwe paden in Harbor Prime vrijspeelt, net als in de klassieke Metroidvania-spellen.