Dungeons of Aether is een op beurten gebaseerd kerkerverkenspel dat ontworpen is door Nick ‘ampersandbear’ Blackwood van het Aether Studios-team. Rivals of Aether staat bekend om zijn real-time gevechten, maar in Dungeons of Aether kun je dingen op je eigen tempo doen - maar het is nog steeds even uitdagend! Elke keuze die je maakt kan je dieper de kerkers of een vroege dood inleiden. Breng je een schatkist naar buiten of word je naar buiten gedragen in een grafkist?