Frank and Drake
Frank and Drake is een modern, duister sprookje waarin spelers midden in een bovennatuurlijk mysterie belanden met non-lineaire gameplay, minigames, puzzels en een unieke rotoscoopvormgeving. Neem vooral de tijd om de wereld te verkennen en elk woord op je in te laten werken.
Frank en Drake zijn twee buitengewone vreemden die door onbekende krachten in een gevaarlijke samenzwering terechtkomen. Ze wonen in hetzelfde appartement, kunnen elkaar niet ontmoeten en zijn gedwongen samen te werken om het mysterie van hun bestaan te ontrafelen.
Frank werkt als conciërge in een verwaarloosd appartementencomplex in Oriole City. Hij is bang dat hij doordraait en de link die hij nog heeft met de buitenwereld verliest. Drake is allergisch voor zonlicht en is alleen 's nachts actief. Ze krijgen allebei visioenen en lopen rond met onbeantwoorde vragen over hun verleden. Zitten de antwoorden die ze zoeken verscholen in deze geheimzinnige ervaringen? Hun gescheiden bestaan betekent dat ze communiceren via briefjes in het appartement. Ondanks de afstand zijn ze op elkaar aangewezen om het mysterie op te lossen en te overleven.
Je speelt afwisselend met beide personages: overdag met Frank en 's nachts met Drake. De keuzes die je maakt zijn van invloed op wat de ander in de toekomst kan doen. Hoewel ze los van elkaar opereren, is hun lot met elkaar verweven en hangt af van de band die ze hebben opgebouwd.
De game speelt zich af in Oriole City, een zeer gedetailleerde en prachtig geïllustreerde omgeving vol mysterie, interessante personages en geheimen die boven tafel komen. Frank en Drake moeten deze omgeving verkennen, puzzels oplossen en op zoek gaan naar aanwijzingen die hen helpen de antwoorden over hun verontrustende verleden te vinden, waar ze zo wanhopig naar op zoek zijn.
Het mysterie ontvouwt zich in een verhaal met vertakkingen. De keuzes die je maakt hebben grote invloed op wat Frank en Drake gaan meemaken. Als je opnieuw speelt, kun je worden beloond met nieuwe delen van het verhaal, unieke puzzels en nieuwe minigames. Welk pad kies jij? Lukt het je alle verborgen geheimen te ontdekken?
In Frank and Drake wordt een prachtige grafische stijl gebruikt als representatie voor het verontrustende en dromerige bestaan van beide personages. De rotoscoopstijl komt tot stand door met de hand frames over filmbeelden te tekenen en is een nauwgezet proces. Het resultaat geeft een mysterieus beeld van de werkelijkheid van Frank en Drake: twee buitengewone personages die een plek proberen te vinden in een gewone wereld.