Speel een Kaiju-film na als de burgemeester van de stad Floatio, belast met het afweren van de overweldigende kracht van een Kaiju-aanval met (hopeloos) overklaste militairen. Verdedig je stad terwijl vijf unieke en verwoestende Kaiju met elke aanval sterker worden. Helaas kunnen ze niet worden gedood, maar kunnen ze worden afgeremd en gedwongen om terug te vallen... voorlopig.
Monsters gaan naar het dichtstbijzijnde gebouw en de wetenschappers hebben de exacte kansen berekend van waar ze vervolgens heen zouden kunnen gaan. Bouw offerlegerbases en vliegvelden om de Kaiju af te leiden. Als standaardmethoden niet genoeg zijn, gebruik dan experimentele wapens zoals vriesstralen en transformerende mecha's om ze op afstand te houden. Of je kunt altijd tanks en jets op het pad van de monsters parkeren om ze te vertragen (maak je geen zorgen, we hebben een goede verzekering). Als al je inspanningen mislukken, schaam je dan niet en ren weg! Wees voorbereid om het laboratorium te evacueren met behulp van transportvrachtwagens, boten of vliegtuigen wanneer de Kaiju te dichtbij komen.
Speel missies van over de hele wereld terwijl je vordert in de strijd tegen Kaiju in een verhaalgebaseerde campagne van meer dan 15 uur. Gedurende de hele campagne heb je de kans om een voordeel te behalen met upgradebare ACE-eenheden en Project Deck-aanpassingen. Test je verstand in tactische puzzels, voer het bevel over tientallen eenheden in grootschalige scenario's en weersta herhaalde aanvallen in verdedigingsmissies terwijl je je stad economisch ontwikkelt. En als je honger hebt naar meer, test dan je commandovaardigheden in wekelijkse uitdagingen!
Doe er alles aan om de monsters te stoppen, inclusief het opofferen van je eenheden en gebouwen.