Ken Follett's The Pillars of the Earth
Het spel is gebaseerd op de Ken Folletts bestseller 'Pilaren van de Aarde' en vertelt het verhaal van het stadje Kingsbridge op een nieuwe, interactieve manier. Speel als Jack, Aliena en Philip en verander de gebeurtenissen in het boek door te ontdekken, te beslissen en te communiceren.
Hun levens en lot zijn tijdens de strijd met elkaar verbonden. De monnik Philip wordt prior van de kleine abdij van Kingsbridge. Tegelijkertijd groeit de jonge Jack op in het bos waar hij met zijn vogelvrije moeder leeft. Hij wordt leerling steenhouwer en dat is het begin van een carrière als meesterbouwer. Samen met de in ongenade gevallen jonkvrouw Aliena beginnen Jack en Philip met de bouw van een van de grootste kathedralen van Engeland.