Llamasoft: The Jeff Minter Story
Gridrunner. Revenge of the Mutant Camels. Tempest 2000. Llamatron. In de Britse-gamewereld van de jaren 80 en 90 maakte niemand games als Jeff Minter. Speel de loopbaan van een van de vreemdste en meest buitenissige game-ontwikkelaars aller tijden in een interactieve documentaire van Digital Eclipse over een man die gek is op shooters en schapen en lasers en lama's.
Reis terug in de tijd naar het tijdperk van de cassettebandjes, gefotokopieerde tijdschriften en README.TXT. Een tijdperk waarin een kind met een Commodore VIC-20 en dromen over radioactieve schapen kon uitgroeien tot een van de beroemdste game-ontwikkelaars van Engeland. Dit virtuele museum vol designdocumenten, speelbare games en gloednieuwe videofuncties vertellen het fascinerende verhaal van een van de beste onafhankelijke game-ontwikkelaars.
Llamasoft: The Jeff Minter Story bestaat uit 42 klassieke games van 8 verschillende platforms, van Jeff Minters vroege werk voor de Sinclair ZX81 en Commodore VIC-20, tot zijn latere werk voor de Spectrum, Commodore 64 en Atari 800, gevolgd door het 16-bits tijdperk van de Atari ST en Atari Jaguar.
Sheep In Space. Andes Attack. Attack of the Mutant Camels. Matrix. Metagalactic Llamas Battle at the Edge of Time. Hellgate. Laser Zone. En nog veel meer. Alle Minter-klassiekers waar je ooit van hebt gehoord (en vast ook een paar games die je nog niet kende), met gloednieuwe functies zodat ze nóg beter zijn.
Je kunt ook weer twee van Jeff Minters vroege 'lichte synthesizers' spelen, Psychedelia en Colourspace, met gloednieuwe opties en functies, speciaal vernieuwd voor een gameplay op basis van controllers. En ter afsluiting is ook Jeffs demo vanAttack of the Mutant Camels voor de nooit uitgebrachte console Konix Multi-System inbegrepen.
Nieuw van Digital Eclipse (Teenage Mutant Ninja Turtles: The Cowabunga Collection, Atari 50: The Anniversary Celebration, The Making of Karateka): de Gold Master Series presenteert beroemde games in de stijl van een "interactieve documentaire", met de gedeelde geschiedenis van games en hun makers in één allesomvattende bundel.