Beide Monster Hunter Stories-games in één collectie!
Monster Hunter Stories is een RPG-serie in de wereld van Monster Hunter en breidt deze op onverwachte wijze uit! Je jaagt niet meer op monsters, maar brengt ze groot! Inn dit verhaal over helden die bekendstaan als Monster Riders leef je samen met monsters en vorm je levenslange banden met ze.
De eerste game vertelt het verhaal van een Rider die wordt geconfronteerd met een ramp die bekend staat als de Black Blight en die de wereld overspoeld heeft. Ondertussen leert hij samen te leven met Hunters. De tweede game speelt zich vier jaar later af, wanneer een nieuwe held het epische verhaal over een legendarische Rathalos ontrafelt, waarvan voorspeld werd dat deze de wereld zou verwoesten.
■ Een turn-based RPG in de wereld van Monster Hunter! Monster Hunter Stories bevat een strategisch vechtsysteem dat eenvoudig te leren is, zelfs voor wie moeite heeft met actiegames. Gebruik kracht-, snelheid- en techniekaanvallen om de aanvalspatronen van je tegenstander te raden en te overtreffen om flinke schade toe te brengen en een-op-een-gevechten te winnen! Laad je Kinship Gauge op om skills te gebruiken of probeer de unieke Kinship Skills van je Monsties uit!
■ Maak populaire monsters uit de serie tot je Monsties! Verken de wereld met Monstie-vaardigheden, broed gevonden eieren uit en maak verschillende monsters tot je Monsties! Deze game bevat populaire monsters uit de Monster Hunter-serie, waaronder Zinogre, Nargacuga en Lagiacrus. Verder is er de Rite of Channeling, een ritueel waarmee sluimerende vaardigheden in je Monsties worden geactiveerd. Zo kun je originele Monsties grootbrengen en het opnemen tegen krachtige vijanden!
■ Onlinefuncties waarmee je een sterke groep kunt samenstellen met de door jou grootgebrachte Monsties en vecht tegen andere spelers!