Bevind je in een toekomstige stad vol bendes, maffia's en andere louche mensen. Word een burgerwacht die overdag werkt en 's nachts uit zijn dak gaat. Spring in de auto, kies een bestemming en verken elke hoek van Crimson Tide.
Zoek in je omgeving naar alles wat er dodelijk uitziet en gebruik het om jezelf te beschermen. Gooi flessen, messen of zelfs geweren naar je vijanden.
Neem wat pillen en sla deuren in om tegenstanders te verdoven, of ontwapen ze gewoon door in hun gezicht te schoppen. Ze zullen dan graag een wapen voor je laten vallen. Je moet zeker een kikker vinden en likken - je zult het geweldig vinden.
Schop een vijand terwijl je glijdt om zijn wapen in de lucht te pakken en maak een headshot om hem te verslaan. Creativiteit is de sleutel tot succes.
Er zijn 12 beschikbare eindes die op je wachten om ontdekt te worden. Voor hardcore spelers duurt het ongeveer 4 uur om ze te voltooien. Het pad dat je kiest zal de volgende keer nooit helemaal hetzelfde zijn. Kijk en zoek ook naar verzamelobjecten die overal in de stad verborgen zijn.