Niche - a genetics survival game
Niche - a genetics survival game die op nieuwe manieren turn-based strategy combineert met simulatie en roguelike-elementen. Geef je eigen op een kat/vos/beer/hond lijkende diersoort vorm op basis van echte genetica. Houd je dieren in leven ondanks hongerige roofdieren, klimaatverandering en ziekten.
Bij het spelen van Niche maakt de speler kennis met de wetenschappelijke werking van genetica (waaronder dominant-recessief, codominante vererving, enz.). De game bevat ook de vijf basisprincipes van populatiegenetica (genetische drift, migratie, mutatie, natuurlijke selectie, seksuele selectie). Alle kennis is verweven met de gamefunctionaliteit. Dit levert een effect op waarbij je al spelende leert.