''De oudste en sterkste soort angst is angst voor het onbekende.'' – H.P. Lovecraft
Zanzibar, 1896. Dr. Jake Huntington ging in dienst bij het leger om het verlies van zijn vrouw te vergeten. Toch staat er iets onheilspellends en eeuwenouds op het punt zijn leven voor altijd omver te werpen. Schaduwen die de grenzen van de werkelijkheid bewonen lijken allemaal op één punt samen te komen: een angstaanjagende ziekte die het hele menselijke ras dreigt uit te roeien.
De ziekte is echter slechts een van de stukjes die deel uitmaken van een enorm mozaïek en het ontdekken van het ontwerp is niet zo eenvoudig. Intriges, machinaties en listen verhullen de waarheid.
Om alle punten met elkaar te verbinden moet Jake een drempel oversteken waarachter velen vóór hem de weg van de rede hebben verloren.