De jongens zijn terug en klaar voor actie in arcadestijl in Otoko Cross: Pretty Boys Breakup! De originele cast met Jules, Quincy, Haru, Morgan en Kyun is aangevuld met 4 nieuwelingen, allemaal met een unieke achtergrond en Japanse stemmen. Raak steeds beter bevriend met de jongens naarmate je de uitdagende levels met blokken brekende actie uitspeelt. Besteed de punten die je hebt verdiend in een nieuw in-game winkelsysteem om meisjeskleding en achtergronden te ontgrendelen en zelf diorama's te maken.
De levels in Pretty Battle-modus worden steeds moeilijker. Kruip in de rol van een krijger met twee staarten en een straalzwaard en sla de bal naar de blokken bovenin. Sommige blokken laten power-ups vallen en voor andere heb je meerdere klappen nodig om ze te breken. De actie wordt steeds intenser met vijanden die op je schieten, propellers die je schoten afketsen, geschuttorens die je positie bijhouden en meer voor een moeilijk maar eerlijk 'bullet hell'-element. Zodra je alle 36 hoofdlevels hebt uitgespeeld, kun je je vaardigheden op de proef stellen met eindeloze uitdagingen. Hoe lang houd jij het uit?