Iedereen instappen in de sneltrein naar rijkdom en roem in Railway Empire 2! Kruip in de huid van een slimme ondernemer, neem een kleine spoorwegmaatschappij over in het begin van de 19e eeuw en maak van je stoomlocomotieven de werkpaarden van de economie. Laat je bedrijf uitgroeien tot de grootste spoorwegmaatschappij en wees je concurrenten te slim af terwijl je steden en bedrijven met elkaar verbindt via een steeds groter netwerk van spoorlijnen, bruggen en tunnels. 60 beroemde locomotieven staan tot je beschikking, die allemaal vracht- en passagierswagons trekken en de industriële revolutie inluiden.
Railway Empire 2 heeft grotere, gedetailleerdere en levendigere kaarten dan voorheen en richt zich op iconische regio's uit de Verenigde Staten en Europa. Verbeterde spoorbouw helpt je te concentreren op de belangrijke beslissingen, terwijl je de economie aandrijft en de groei van de steden helpt. Seinen worden automatisch geplaatst, bruggen kunnen meer dan 4 sporen bevatten en de uitbreidbare treinstations kunnen nu tot 8 sporen bevatten.
Kies uit 6 verschillende personages om je spoorwegmaatschappij te leiden, elk met hun eigen sterktes en zwaktes. Speel de campagne met 5 hoofdstukken of kies een van de 14 verschillende scenario's. Configureer je eigen moeilijkheidsgraad in de volledig aanpasbare Vrij spelen-modus of bouw het perfecte spoorwegnetwerk in de bouwmodus. Je kunt ook instappen in een van je treinen en het landschap bewonderen terwijl het ijzeren paard over het spoor raast en jij van bovenop je locomotief geniet van het uitzicht.