Leer nieuwe vaardigheden om rotsachtige levels te voltooien, of gebruik wezens zoals de Ribbat met een lange tong om door de lucht te slingeren!
Drie biologen hebben een missie: het onderzoeken van de wezens op het onbewoonde eiland Sephonie. Maar wanneer ze het eiland naderen, komen ze in een onverwachte storm terecht en lijden ze schipbreuk.
Hun motieven en toewijding worden op de proef gesteld wanneer ze door de grotten navigeren, wat niet alleen fysiek zwaar is, maar waar ze ook op manifestaties van hun diepste herinneringen en dromen stuiten.