Ga op avontuur met de jonge pirate Parute Kairi en de decadente monsterjongen Otton om de verloren schatten van de Monsupi-zee te vinden. Parute is vastberaden naam te maken als legendarische piraat en gaat op weg met een magisch kompas en de hulp van haar nieuwe crew vol monstermeiden. Wat begint als baldadige stoeipartij op nog onontdekte eilanden wordt al gauw iets duisters. Parute en haar metgezellen ontdekken verontrustende feiten over de koning die heerst over deze wateren tijdens hun kleurrijke ontmoetingen met concurrerende piraten en plaatselijke bewoners in nood. Dit leidt tot een confrontatie die hun schattige crew uit elkaar kan scheuren.
Seven Pirates H is een traditionele RPG gericht op ontdekken met een enorme dosis fanservice. Als Parute voer je een groep monstermeiden aan die het opnemen tegen ondeugende vijanden waarbij je zwaktes uitbuit om de overhand te krijgen in turn-based gevechten. Ga op avontuur op verschillende eilanden en rijd op Otton om geheime gebieden te vinden, items te verzamelen en je vaardigheden te verbeteren.