Vertical Drop Heroes is een mix van RPG en procedurele platformgame met roguelike-elementen. Je held gaat op avontuur door willekeurig gegenereerde levels. Gebruik je vaardigheden en eigenschappen, je sluwheid en je reflexen om de gevaren van elk level te overleven, de eindbaas te verslaan en de waarheid achter de game te ontrafelen!