Session: Skate Sim
Bij de dual stick controls vertegenwoordigt elke stick een van je voeten. Je moet leren die te gebruiken en je gewicht te verplaatsen, net als op een echt skateboard. De fysica zijn ontwikkeld met de nadruk op realisme, soepelheid en onderdompeling. Net als in het echte leven zijn de eerste paar uren een uitdaging voor de beginnende skateboarder, maar als je de techniek eenmaal onder de knie hebt, zul je de ongeëvenaarde kick van je allereerste kickflip beleven! Session: Skate Sim is ook volledig aan te passen voor de perfecte ervaring op maat. Een uitgebreide uitleg helpt je op weg en je kunt kiezen uit vier moeilijkheidsniveaus!
Session: Skate Sim is geïnspireerd door de hoogtijdagen van het straatskaten, de jaren negentig, en laat je het echte skateboarden en de bijbehorende cultuur ervaren: geen scoresysteem, alleen jij, jouw plek en jouw verbeelding! Je hebt geen jury nodig om je te vertellen dat je noseslide of varial heelflip perfect zijn voor deze plek. En omdat sommige locaties nu eenmaal iconisch zijn, hebben de ontwikkelaars er diverse toegevoegd aan de game, zodat je er kunt skaten en creatief kun zijn, waaronder Black Hubbas (New York City), Brooklyn Banks (New York City), FDR Park (Philadelphia) en nog veel meer.
Skaten en de beste stunts uitvoeren op de beste plekken is één ding, maar als er niemand is om het te filmen, is het niet echt gebeurd… In Session: Skate Sim kun je filmen met een jaren negentig-filter of fisheye-lens en je kunt de video-editor gebruiken om clips te maken en te delen. Je kunt spelen met verschillende opties, zoals aanpassingen van het beeldveld, de tijd van de dag, filters en verschillende cameraweergaven (statief, cirkelen enz.) Session: Skate Sim biedt je ook de mogelijkheid om van skater in filmmaker te veranderen: voer je stunts uit en ga dan naar de filmmodus om de actie te beleven vanuit de camerabeelden en de beste clip te maken.
Laat je eigen stijl zien met een uitgebreid aanpassingssysteem voor je skater en skateboard. Door uitdagingen te voltooien verdien je geld dat je kunt besteden in skatewinkels. Je vindt er bijna 200 items (hoodies, schoenen, petten, T-shirts, broeken enz.) van topmerken als Fallen, Zero, GrindKing, Thankyou, HIJINX Net, Antilanta, Roger Skate CO, No-Comply, iDabble en meer. Je kunt ook je skateboard aanpassen met meer dan 250 onderdelen, zoals wielen, trucks en nog veel meer van beroemde merken als No-Comply, Grind King, Thankyou en vele andere. Naast het ontwerpaspect zijn de onderdelen (trucks, riser pads, wielen…) van invloed op hoe je skate. Vind de onderdelen die bij jouw stijl passen en bedwing de meest iconische skateplekken!