Skabma - Snowfall
Skábma - Snowfall is een nooit eerder geziene weergave van de inheemse verhalen en cultuur van de Sámi. Verken de noordse schoonheid in een wereld waarin de oude kampvuurverhalen tot leven komen! Gebruik je intelligentie om puzzels in de omgeving en platformuitdagingen te voltooien in deze narratieve third-person avonturengame.
Jij speelt als Áilu, een jonge Samische herder die op zoek is naar een weggelopen rendierhinde. Het mysterie van de ziekte begint zich te ontrafelen als Áilu een oude betoverde trommel, Goavddis, vindt. De tijd begint te dringen voor wie besmet is, maar de lang verloren kennis van de Sami-genezers, de Noaidi, klinkt nog steeds in de trommel.
Wat verloren is gegaan, kan worden hersteld! Vind de vier Hulpgeesten en kom weer in contact met de natuur om de bron van de ziekte te vinden. Het is jouw tijd om een nieuwe Noaidi voor een nieuwe generatie te worden!
Een uniek verhaal gelinkt aan de meest noordelijke inheemse stam van Europa, de Sami. Geniet van de scènes die volledig zijn ingesproken in het Noord-Samisch en laat je meeslepen in dit verhalende avontuur.
Vind vier hulpgeesten: Skuolfi de uil, Guovža de beer, Čámsa de forel en Rieban de vos. Ze hebben unieke krachten die jou helpen in je bewegingen en vaardigheden om de aandoening die zich verspreidt door het land van de Sami tegen te houden.
Ontdek mysterieuze landschappen in zowel de fysieke als de spirituele wereld met betoverende muziek, waaronder de traditionele Samische joik-zang door de bekroonde zangeres Hildá Länsman. Ontdek Áilu's wereld, vind grootvaders familieschatten, aantekeningen van de kijk van buitenstaanders op de Samische cultuur, vang hazen en praat met geesten om meer te leren over de gamewereld en de Samische verhalen.