Verspreid over iconische locaties uit de eerste drie klassieke The Karate Kid films uit de jaren '80, zul je de dojo verlaten en de straten van West Valley en Okinawa op gaan terwijl je tegen vlagen van vijanden strijdt in dit pixel art, side-scroller, beat 'em up avontuur. Speel als Daniel LaRusso, Mr. Miyagi, Ali Mills, of Kumiko in je missie om Johnny Lawrence, John Kreese, Terry Silver, en anderen te verslaan die erop gebrand zijn om Miyagi-Do Karate voor altijd te overheersen. Dit spel bevat intense strijdkunst-gevechten en woeste actie in combinatie met een grote mate van retro-flair uit de originele films.